LEARNING IN qiyas BALAQOH:

LEARNING IN qiyas balagha:
We can be proud as a fan of playing ball, suppose that seem to take lessons occur in its environment, including;

A. Individual Players:
1. Have a great strength and play, speed, etc..
2. Mastery of techniques, tricks, etc..
3. Readiness to go down duel (not in pain / interference),
4. Cooperation (socialist) is good, either defensive or aggressive,
5. Understand their respective positions.
6. And others.

B. Teamwork;
1. Organized; Manager / Manager, Coach, Player, Maid means, Etc..
2. For the benefit of all.
3. And others.

C. General Support:
1. Supporting (Materials),
2. Supporting (Morale)
3. Attendance,
4. And others.

NOTE:
1. board:
Managers are people who are involved directly managing something, have the right responsibilities within the sustainability team. etc..
2. coach:
Coach to guide the way in the face of a game, has the authority to process certain players, etc..
3. players:
Players certainly people who have direct experience in a game, like good or bad in itself, usually if well used, if not in out (replaced), etc..
4. Attendance:
Sometimes the audience just: ah, if so, if so, this one's wrong, and others. so good a story, as well as bad, etc..
5. observer:
Observers He said the various possible events and to review what has happened before, eg: The way the game team, game system, the continuity of play, the possibility of a substitution, sometimes wishing if A and B as well as others.


SO EXAMPLE:
1. For what we are from a class above if in life?
2. What we do in our present position?
3. What we prove through their respective rights? ..
3. And others, continue to explore of what happens, wherever we are!.

خذ العلم ولو من من فحم البهائم
"Take a lesson (science for charity) even out of the mouths of animals".

التعلم في البلاغة القياس :
يمكننا أن نفخر به كمشجع للعب الكرة ، ويبدو أن نفترض أن تأخذ الدروس تحدث في بيئتها ، بما في ذلك ؛

A. فرد اللاعبين :
1. لديها قوة كبيرة واللعب والسرعة وغيرها.
2. إتقان الحيل والتقنيات... الخ.
3. الاستعداد للذهاب إلى أسفل مبارزة (وليس في الألم / التدخل) ،
4. التعاون (اشتراكي) جيدة، سواء دفاعية أو عدوانية ،
5. فهم مواقف كل منهما.
6. وغيرهم.

B. العمل الجماعي ؛
1. المنظمة ؛ مدير / مدير، مدرب، يعني لاعب خدم ،، الخ.
2. لفائدة الجميع.
3. وغيرهم.

جيم الدعم العام :
1. دعم (مواد) ،
2. دعم (المعنويات)
3. الحضور ،
4. وغيرهم.

ملاحظة :
1. مجلس الإدارة :
المديرين هم الأشخاص الذين يشاركون مباشرة إدارة شيء ما ، لديهم الحق المسؤوليات ضمن فريق الاستدامة. الخ.
2. المدرب :
مدرب لتوجيه الطريق في وجه لعبة ، لديه السلطة لمعالجة بعض اللاعبين، الخ.
3. اللاعبين :
اللاعبون بالتأكيد الناس الذين لديهم خبرة مباشرة في اللعبة ، مثل جيدة أو سيئة في حد ذاتها، وعادة إذا ما استخدمت بشكل جيد ، إن لم يكن في أصل (استبدال) ، الخ.
4. الحضور :
في بعض الأحيان للجمهور فقط : آه ، إذا كان الأمر كذلك، إذا كان الأمر كذلك، هذا واحد من الخطأ، وغيرها. قصة جيدة جدا، وكذلك السيئة ، الخ.
5. مراقب :
وقال مراقبون للأحداث المختلفة الممكنة، ومراجعة ما حدث من قبل، على سبيل المثال : طريقة فريق اللعبة ، لعبة النظام، واستمرار اللعب ، وإمكانية استبدال، متمنيا لو أحيانا ألف وباء، فضلا عن غيرهم.


مثال ذلك :
1. لماذا نحن من فئة أعلاه إذا في الحياة؟
2. ما نقوم به في موقفنا الحالي؟
3. ما نثبت من خلال حقوق كل منهما؟..
3. وغيرها ، ومواصلة استكشاف ما يحدث ، أينما كنا!

خذ العلم ولو من من فحم البهائم
"خذ درسا (تسخير العلم لأغراض خيرية) حتى الخروج من أفواه الحيوانات".

BELAJAR QIYAS DALAM BALAgaH:
Kita boleh bangga sebagai penggemar main bola, andaikan mengambil hikmah yang nampak terjadi dalam lingkungannya, diantaranya;

A. Perorangan Pemain:
1. Memiliki kekuatan dan main yang bagus, speed, dll.
2. Penguasaan teknik, trick, dll.
3. Kesiapan untuk turun tanding (tidak dalam sakit/gangguan),
4. Kerjasama (sosialis) yang bagus, baik bertahan atau menyerang,
5. Memahami posisi masing-masing.
6. Dan yang lainnya.

B. Kerjasama Tim;
1. Terorganisasi; Pengelola/Pengurus, Pelatih, Pemain, Pembantu sarana, Dll.
2. Demi kemaslahatan semuanya.
3. Dan yang lainnya.

C. Dukungan Umum:
1. Pendukung (Material),
2. Pendukung (Moril)
3. Penonton,
4. Dan yang lainnya.

CATATAN:
1. Pengurus:
Pengurus adalah orang yang terlibat langsung pengelolaan sesuatu, memiliki hak tanggungjawab dalam keberlangsungan Tim. dll.
2. Pelatih:
Pelatih sebagai petunjuk jalan dalam menghadapi suatu pertandingan, memiliki kewenangan tertentu untuk mengolah pemain, dll.
3. Pemain:
Pemain tentunya orang yang mengalami langsung dalam suatu permainan, mau baik atau buruk di dirinya, biasanya jika baik terpakai, jika tidak di out (diganti), dll.
4. Penonton:
Penonton kadang cuma: ah, andai begini, andai begitu, salah ini salah itu, dan yang lainnya. bagusnya jadi cerita, begitupun buruknya, dll.
5. Pengamat:
Pengamat Ia mengatakan berbagai kemungkinan kejadian dan mengulas apa telah terjadi sebelumnya, misal: Adanya cara permainan Tim tersebut, sistem permainan, keberlangsungan main, kemungkinan pergantian pemain, sesekali berandai jika A dan B serta lain-lainnya.


JADI CONTOH:
1. Sebagai apa kita dari golongan diatas jika dalam hidup?
2. Apa yang kita lakukan dalam posisi kita sekarang?
3. Apa yang kita buktikan lewat hak masing-masing?..
3. Dan lain-lainnya, gali terus dari apa yang terjadi, dimanapun posisi kita adanya!.

خذ العلم ولو من من فحم البهائم
"Ambillah pelajaran (ilmu untuk beramal) sekalipun keluar dari mulut hewan".

ILMU TAJWID

ILMU NAHWU

LEARNING HADITS

COLLECTION OF OUR BLOG

STUDY BLOG

BLOG PROBLEM